T 517 317 517
Roční servisní prohlídka a opravy
Potřebujete opravit, prohlédnout nebo vyčistit plynový spotřebič? Připravte se na novou topnou sezónu již dnes! Kontaktujte nás!
![]() |
SERVISNÍ DISPEČINK: T 517 317 517, E servis@trasko.cz |
---|
Pro bezchybnou funkci je nutné plynový spotřebič (kotel, hořák, karma, ohřívač) prohlédnout každých 12 měsíců a to bez ohledu na skutečnost, že spotřebič nevykazuje žádné známky poruchy.
NEPODCEŇUJTE PRAVIDELNÝ SERVIS KOTLE!
Když kotel nefunguje správně, má nižší účinnost a vyšší spotřebu paliva při vytápění i ohřevu teplé vody. Pravidelný servis tak ušetří dost peněz. Češi obvykle nechávají kontrolu kotle zpravidla na poslední chvíli. Většina lidí na svůj topný systém v letních měsících zapomene a na podzim jsou pak dlouhé čekací lhůty.
Energetický zákon ukládá provozovatelům plynového zařízení povinnost provádět servisní prohlídky plynového zařízení každých 12 měsíců. To požadují i pojišťovny v případě plnění pojistné události.
Navíc by měl revizní technik plynových zařízení zkontrolovat každé tři roky také stav rozvodů plynu v objektu.
Pravidelný roční servis prodlužuje životnost kotle, zvyšuje jeho účinnost a pomáhá předcházet závažným poruchám, které by vyžadovaly drahou opravu nebo výměnu. U nových plynových kotlů je pravidelný odborný servis podmínkou pro uznání záruky v případě reklamace, která je u některých výrobců až pětiletá.
Jak vypadá neservisovaný spotřebič? Podívejte se sami!
Vyčištěný a seřízený kotel vykazuje vyšší účinnost a tudíž i úsporu paliva.
Rozsah servisní prohlídky
Standardní servisní prohlídka je provedena autorizovaným servisním technikem v tomto rozsahu:
- Vyčištění hořáku kotle a kotlového tělesa
- Kontrola a vyčištění výměníku tepla na straně spalin
- Kontrola a očištění ionizačních a zapalovacích elektrod
- Kontrola a seřízení výkonu kotle
- Kontrola a případné doplnění tlaku v expanzních nádobách
- Kontrola těsnosti plynových součástí kotle
- Vyčištění filtru topného okruhu
- Kontrola těsnosti plynových spojů
Standardní rozsah roční servisní prohlídky nezahrnuje chemické vyčištění výměníků (kotlů, ohřívačů, deskových výměníků). Toto je nutné si vyžádat a předem objednat.
Nejčastější příčiny poruchy plynových spotřebičů ZDE.
Havarijní služba
Potřebujete neodkladnou opravu Vašeho plynového spotřebiče? Netopíte a před Vámi je víkend? Využijte havarijní službu! Kontaktujte nás!
![]() |
HAVARIJNÍ SLUŽBA T 517 317 517, E servis@trasko.cz od 10. 9. do 30. 4.: denně 7:00 - 19:00hod |
---|
Často se stane, že se plynový spotřebič porouchá v tu nejméně vhodnou dobu a Vy potřebujete rychlou a neodkladnou opravu. Proto pro Vás zajišťujeme HAVARIJNÍ SLUŽBU.
Velice častou závadou plynového kotle bývá maličkost, proto než zavoláte náš servis, pozorně si přečtěte následující pokyny:
- zkontrolujte, zda je otevřený přívod plynu
- zkontrolujte funkčnost elektrické zásuvky plynového kotle, například pomocí stolní lampičky
- pokud je v elektrické zásuvce zapojena rozdvojka, vyřaďte ji z okruhu
- nehřejí-li radiátory i přes fungující plynový kotel, zkontrolujte stav vody na ukazateli plynového kotle
- pokud plynový kotel ohřívá teplou vodu a nesepne na topení (radiátory jsou studené), vyměňte baterie v termostatu. I zdánlivě fungující baterie mohou způsobit selhání kotle.
Protože jde o vaši bezpečnost, nepodceňujte pravidelné kontroly a revize plynových spotřebičů.
Takto může vypadat neservisovaný nebo špatně servisovaný spotřebič: